Sunday, June 9, 2013

Orientation.

Alhamdulillah sekarang dah jadi pelajar UiTM Pahang. The best campus cawangan they say.. So masuk last week, Sunday. Today is Sunday. So dah 1 week duduk sini. So far Alhamdulillah okay. MDS (orientation) pon okay. Banyak taklimat je. Sakit bontot duduk. Lepas tu asyik kena marah dengan Abang kakak OC (feci). Turun lewat lah pakai baju tak ikut peraturan lah. Aku tak buat salah pon kena marah. Haha ceh tapi tak berapa nak terasa pon sebab I budak baik tak buat salah. Hehe. *muntah jap*. Tapi jangan salah faham lah. Abang kakak OC tu semua sporting je sebenarnye. Kalau dorang buat lawak, gelak sampai air mata meleleh. Marah tu biasa lah. Nak jalankan tanggungjawab. Certain student je lah yang perangai tak senonoh asyik nak kutuk marah OC  bila kena tegur. Bangang tahap maximum. Buat hal pahal? Dengan ade satu malam tu time tengah berkumpul black out, pergh memang menguji kesabaran. Dah aku duduk dekat dengan gang yang mulut tak boleh nak diam even for 1 sec, mencaci OC je, gedik gila. Sabar je lah. Dengan member sama course pengsan lagi time tu. Panas and crowded kan. Dia pengsan depan aku mau tak gelabah nye. Tapi dok sini best lah jugak. Roommate best tak gedik. Sekarang dah kamcing dah. Dah panggil aku kau dah. Haha. Bilik pon okay. Katil dia tak keras. Cuma aku tak berapa nak berkenan dengan tandas je..... And also bab nak basuh baju. Penat lah basuh baju. Hahaha. Eh lari topic lak. Patut lah BM setahun sekali je dapat A.

So, orientation memang best. And penat of course. Taklimat, kena kejut pukul 3, kena marah, gelak sakan, makan free, nyanyi lagu uitm sampai sebak, menyanyi dengan OC time majlis penutup and also final event semalam. Pergh OC ni semua punya semangat buat "drama" eh. Ade siswi air mata dah meleleh dah. Tapi aku dah tau dah from beginning nak start drama tu. Pernah terbaca kat blog someone. Yes terbaca sebab aku google uitm jengka gila-gila before masuk. Haha. Nak tau drama ape, masuk lah uitm jengka ni. Uitm pahang. Sama je lah. Uitm khazanah alam. Haa ambik kau. Nama glamor tu. Kampus khazanah alam.

- DillaGreen

No comments:

Post a Comment